Vil du gerne være mummy-blogger? Her er 10 begreber du skal kende inden du går i gang

Vil du gerne starte en mummy-blog, som kan hjælpe andre mødre i det hårde forældreliv? Måske vil du gerne dele de bedste mummy-tips og tricks, som du har erfaret dig gennem dit liv som mor? 

At være mummy-blogger er et spændende foretagne, som også kan være rimelig hårdt. Du skal have tungen lige i munden, hvis du skal følge med på beatet, for der er mange andre mummy-blogs derude. 

I denne artikel klæder vi dig på på din blogger-rejse med 10 begreber, som du skal kende, hvis du gerne vil have succes med din blog.

1. Copywriting

Copywriting er alle former for tekstforfatninger, som du laver på din blog. Det kan for eksempel være dagbogsindslag om livet som mor, en opskrift på hjemmelavet babymos eller et blogindlæg om nogle gode mummy-tips, som du gerne vil dele med andre.

Det er helt op til dig, hvilke typer af tekstforfatning du gerne vil dele. Bare husk at dine tekster, skal hænge sammen med dit emne på din mummy-blog.

2. Autoritet

Autoritet handler om at opbygge troværdighed omkring din blog. Du får autoritet ved at poste værdifuldt indhold om et bestemt emne. Hvis du driver en mummy-blog, så skal du holde dig til kvalitetsindhold, som udelukkende hænger sammen med bloggens emne. Det kan være babytøj, babymad, tips til andre mødre eller kommende mødre, eller du kan skrive dagbogsindlæg med historier om dine erfaringer som mor.

Du kan også skabe autoritet ved at integrere artikler med relevante links, som linker fra din hjemmeside til andre hjemmesider. 

3. Link-Building

Som førnævnt kan du skabe autoritet ved at bruge links på din hjemmeside. Dette er en smart marketingsstrategi kendt som Link-Building. Essentielt skaber du et net fra din hjemmeside ud til andre hjemmesider ved at inkludere artikler med links, som er relevant for begge domæner. 

3. SEO

SEO er et smart marketingsredskab, som du kan udnytte på din blog for at få flere besøgende. SEO står for søgemaskineoptimering, og det er en effektiv marketingsstrategi, som gør din blog mere synlig på søgemaskiner som for eksempel Google eller Bing.

SEO består af mange forskellige ting, men hovedsageligt går det ud på at bruge konkrete søgeord på din blog. Hvis du gerne vil blive klogere, så kan du lære mere om søgemaskineoptimering her.

4. Repurposing

Repurposing er en anden marketingsstrategi, som essentielt handler om at genbruge dit indhold på andre platforme ud over din blog. Det kan for eksempel være, hvis du spreder din information fra bloggen ud på Instagram eller TikTok for at skabe mere synlighed omkring dig selv.

Ved repurposing kan du også henvende dig til forskellige målgrupper, som befinder sig på de forskellige platforme. Det smarte ved at genbruge indhold på forskellige platforme er, at du ikke behøver bruge masser af ressourcer på at opfinde nyt indhold. 

5. E-mail marketing

E-mail marketing er faktisk en af de mest virksomme marketingsstrategier, der findes. Dette er kun relevant, hvis du sælger eller tilbyder en form for service på din blog. 

E-mail marketing handler om at bruge kampagnemails, som du sender ud til kunder eller potentielle kunder. Det kan for eksempel være nyhedsbreve eller tilbud, som automatisk sendes ud til folk, som abonnerer på din blog.

6. Gated content

Dette er et andet begreb, som du skal kende, hvis du sælger ting på din mummy-blog. Gates content er alle former for indhold, som “gemmer” sig bag en betalingsmur. 

Gated content befinder sig bag en formular, hvor den besøgende skal indtaste kontaktoplysninger. 

Du laver for eksempel gates content, hvis du sælger guides, e-bøger eller andre produkter på din mummy-blog. Når du laver gated content, så kan du også indsamle e-mails til din e-mail marketingsstrategi. 

7. Keywords

Keywords omfatter søgeord eller sætninger, som folk søger på, når de leder efter en mummy-blog. Tænk over hvad for nogle ting, som folk søger på, når de leder efter tips og tricks til livet som mor. 

Du kan udnytte keywords til at gøre din hjemmeside mere synlig på søgemaskiner. Pas på med at overbruge keywords, så indholdet på din blog ikke går hen og bliver kedeligt eller ulæseligt. Det er godt at bruge masser af keywords, men det skal stadig give mening. 

8. Paid media

Vil du gerne have annonceret din mummy-blog på flere platforme? Paid media er en betegnelse for betalt annoncering for eksempel på Google, Youtube eller Facebook.

9. Social proof

Social proof handler om at gøre fremtidige kunder opmærksomme på tidligere kunders positive oplevelse med din blog. Social proof kan for eksempel være udtalelser eller ratings fra kunder, som har haft en god oplevelse på din mummy-blog. Jo flere gode udtalelser du har fra andre kunder, desto mere troværdig bliver din blog. 

Kunder er mere tilbøjelige til at besøge din blog, hvis de kan læse, at andre kunder giver den “thumbs up”!

10. Owned media

Owned media er alle de kanaler, som du benytter. Det kan være en god ide, udover din mummy-blog, at benytte dig af social media platforme og e-mails, hvis du gerne vil have succes. 

Alle dine personlige kanaler på nettet går under kategorien “owned media”. 

Similar Posts